På väg tillbaka

I dag har jag gjort nypremiär på gymmet. Jag känner mig som en galopphäst i startfållan och längtar efter att få springa – bokstavligen. Men tills vidare i alla fall börja träna och hitta tillbaka till min forna form.

Hittills har jag gjort andningsövningarna (för bäcken och mage) i Olga Rönnbergs bok, sådär varannan dag kanske, och försökt komma ut på en promenad varje dag. Jag har även försökt hinna med lite axelrehab, stretch och styrka med gummiband. Men alltså jag vill ju bli svettig! Alltså gick jag ner till gymmet och körde ett lättare intervallpass på cykel efter att ha pumpat ut en flaska mjölk och lämnat med Jens. Jag samlade ihop totalt 35 min cykling och blev både rejält svettig och rejält trött i benen. Superfint!

Imorn tänkte jag premiärträna Olgas första riktiga träningspass. Ska verkligen passa på att komma igång med träningen medan Jens fortfarande är hemma!

Målbild? Backintervaller en kall och klar höstdag i skogen bakom huset. Varma kinder, salta läppar och lerstänk på nya löparskorna. Massor av träningsglädje.

Nedan två bilder från när jag och Jens körde Raid i Uppsala förrförra hösten. Multisport och väldigt mycket mountainbike och löpning. Och lera.

IMG_1197.JPG

IMG_1198.JPG

Lämna en kommentar