Definitionen av en bra dag

Jag och Alva ligger på rygg i soffan efter en bra dag. Bra dag nu för tiden innebär bland annat följande:

Vaknade efter att ha fått sova mycket.
Vi behövde gå hemifrån senast klockan 13. 13.00 stod vi i hissen med bebis i babyskydd, vagn, skötväska och allt vi behövde för dagen. Passa tider med liten bebis går oftast dåligt. Var sjukt förvånad kl 13.
Bebis var glad i bilen.
Bebis var hungrig lagom tills vi var framme hos mormor och kunde mata.
Bebis sov sen i nästan tre timmar medan vi promenerade på stan och jag hittade en soft shell-jacka.
Vi hann äta pizza innan bebisen också ville ha mat.
Bebis sov i bilen på vägen hem.
Bebis hungrig väl hemma hos oss.
Bebis somnade och sov på min mage under två avsnitt av The Killing och jag hann kvällsfika under tiden.
Bebis vaknade och ville äta precis innan läggdags = maximalt med sömn för föräldrarna innan nästa uppvak.

Bra dag nu för tiden stavas alltså tajming och att få amma alla gånger där jag helst vill.

Det enda dåliga är att min pump har gått sönder! Jag pumpar och tilläggsmatar A för att hon ska tjocka på sig utan att behöva lägga för mycket energi på sugandet och nu står vi inför en natt då A måste rocka loss på ammandet. Tyvärr gillar hon att sova på natten så jag känner mig rätt modfälld – synd på en så bra dag! Pumpjävel.

Edit: Inget nytt under solen precis men min man är som vanligt en stjärna och har lagat pumpen! Han är så bra att det nästan är jobbigt att vara gift med honom.

Kommentera

