17e dagen som mamma

Sitter med bebis i knät (oftast det jag gör när jag bloggar säg) medan ögonen går i kors. Alva har premiärkissat utanför blöjan (igår bajsade hon utanför) och barnafadern har precis startat tvättmaskinen och står och skrubbar nestet. Första veckan var jag supernoga med plastlakan i nestet hela tiden men sen släppte jag det och nu straffar det alltså sig. Egentligen var det jag som var uppe och ”gjorde sysslor” men när kisset upptäcktes bytte vi roller i på grund av jättetrött mamma. Lättare bara sitta still med gosigt barn än skura kissigt nest. Jens däremot verkar ha en aldrig sinande ork!

Men det var inte det jag skulle skriva om utan att jag idag åter igen har tränat. Det var riktigt tråkigt dock. Jag körde första styrkeprogrammet i Olgas bok och det var som väntat rätt långsamt såhär i början. Ändå kändes det att jag inte är på någon annan nivå just nu och att jag måste börja här – med att koppla in de allra djupaste magmusklerna och väcka diverse kroppsdelar ur X antal månaders träda. En väldigt ovan känsla. Dessutom fick jag ganska ont i axlarna vilket inte hjälpte träningsendorfinerna på vägen precis. Men – nu har jag genomfört det. Jag ska fortsätta med varannan dag kondition och varannan dag styrka och rörlighet för mammakroppen.

Har idag även vikt tvätt och *trumvirvel* ammat utan napp tre gånger på raken! Båda tuttarna alla gångerna. Heja Alva! Jag får konstatera en mycket bra dag trots kiss och trista axlar. Nu har Jens dessutom snart slängt ihop vår middag.

Nedan nybadad bebis med glad pappa.

IMG_1152.JPG

Kommentera

