En tanke om att känna sig själv eller ej

Jag: Vi kanske skulle göra något annat på midsommar i år?
Jag: Kanske åka ut i skärgården?!
Jag: Eller förresten, det kommer vara asmycket folk på vägen dit, vi kommer behöva åka kommunalt till båten och ja, nej, jag ändrar mig.
Jens: Okej.
Jag: Vi kanske bara kan tälta själva någonstans? På någon liten ö här ute. Adelsö typ? (Ser framför mig en ljummen sommarkväll, solen som sjunker i Mälaren, Alva sover i tältet och vi sitter och eldar på en kobbe…)
Jens: Fast du tycker ju inte om att tälta.
Jag: Det är sant. Man måste sova på marken då. Tänkte inte på det.
Jag: Men det låter mysigt när man säger det!
Jens: …
Jag: Vi kanske gör som vi brukar på midsommar bara. (Dvs åker till Jens föräldrars sommarhus i Mariefred).

img_8243

 

 

Kommentera

