Mycket vill ha mer

Ska verkligen inte klaga. Men nu gör jag det ändå. Jag önskar att Alva kunde somna lite tidigare! Hon har alltid varit kvällsmänniska och sommartid gör inte saken lättare. Att få henne att somna i vad vi tycker är rimlig tid är omöjligt tycks det som. Nu är klockan snart 21 och hon har inte knoppat än. Som vanligt. På helgerna skippar vi ibland dagvilan men det blir tufft. Vi är i det där jobbiga gränslandet. 

Jag vill ha egentid med Jens! Inte ses vid middagen och sen en halvtimma innan jag stupar i säng. Jag vill se serier och filmer och lösa korsord och prata om livet, döden och allt där emellan. SOV!!!

Men jag ska inte klaga. Vi har världens finaste, piggaste, gladaste lilla unge. Klok, smart, rolig, vacker, nyfiken, snäll och underbar. Sover gott (när hon väl somnat…) och har gjort sen hon var fem små veckor. Är frisk. 2016 vabbade vi två dagar. I år noll hittills. Älskar mat och äter med god aptit. Provar allt. Bjuder på pussar och kramar. Leker själv och med andra och är en fin kompis. Pratar och sjunger och räknar och hoppar och dansar och målar och springer. Otroligt viljestark. Men glad. Älskar djur och böcker. Nöjd och hög på livet nästan jämt. Vi hade utvecklingssamtal på förskolan idag och allt är bara frid och fröjd.

Men jag skulle vilja se lite på tv med Jens också. Bara lite tv.

Kommentera

