Berättelsen om ett äktenskap av Geir Gulliksen

geir.jpg
Min senaste bok jag läste var Berättelsen om ett äktenskap av norska Geir Gulliksen. Kritikerrosad och nominerad till Nordiska rådets litteraturpris. Well, det här var inte en bok i min smak ändå. Kanske är jag för ung. Kanske är jag för lyckligt gift. Kanske är jag inte tillräckligt intellektuell. Jag vet inte. Det här fastnade inte hos mig. Jag störde mig ganska mycket på Jons ”male gaze” också och ja… nä.

Här kan ni läsa om den på Expressens kultursidor istället.

 

Kommentera

