Livet på Bangtao

Tänker att jag skulle skriva och berätta något härifrån även om dagarna inte precis är händelserika.

Det allra bästa med att vara på semester är att vara tillsammans. Hela tiden. Vi sover ju i samma rum också och jag tycker det är så himla mysigt. Tänker att det egentligen är konstigt i Sverige hur vi delar upp oss i egna rum. Det är skönt att ha möjligheten men jag skulle nog gilla att vara alla i samma rum i utgångsläge liksom. Alltså både vuxna och barn.

I morse gick jag upp medan Jens och Alva sov. Jag simmade i poolen som ligger två meter från vår terrass. Ungefär 40 minuter blev det men hur långt har jag ingen aning om. Sen gjorde jag hårinpackning och ansiktsmask och sen åt vi frukost tillsammans. Jag äter oftast pannkakor, äggröra och jättemycket frukt. Banan shake är också gott till! Nu ligger jag nere i hotellets solstolar nere vid havet på första parkett. Jens och Alva leker i sanden. Vi äter lunch vid halv ett och när Alva sover efteråt går vi på massage, badar precis utanför eller vilar själva. Vi har bokat rum med terrass på markplan även i år och det är så otroligt smidigt med barn. När solen går ner äter vi mat och sen tittar vi på kvällens barnshow med Alva. När hon har somnat sitter vi på terrassen med en drink eller en glass och ungefär så rullar det på.

En kort reflektion är att 1,5-åringar är oerhört mycket enklare att ha med på resa än 2,5-åringar. Alva har ju alltid varit glad och så kallat ”enkelt barn” men hon är fortfarande 2,5 så att säga. Minns det som mer vilsamt och helt utan konflikter förra året. Att vi bara har ett barn är dock njutigt. Är inte avis på de som är här med två eller tre barn, som ibland dessutom är födda tätt.

Vi är i Bangtao som är perfekt för familjer. Rekommenderar mycket! Pudersand, långgrunt, flera barnpooler, lugnt kvällstid.

Wifit orkar tyvärr inte ladda upp bilder!

Kommentera

