6 är mitt nya otursnummer

Morgonen börjar med ett ombokat läkarbesök så att istället för att sitta framför brasan och jobba i godan ro måste jag skynda mig ut och iväg. Jens och jag missförstår varandra om tiden och han kommer hem senare med bilen än jag planerat. Stress.

Parkerar vid Brommaplan. Fullt under tak i p-huset så jag får stå utomhus. Det snöar. Biljettauomaten fungerar inte så jag börjar fippla med mobilbetalning. Det är 9 minus och jag är rädd att mobilen inte klarar det (hej iPhone…) plus att mina händer snart dör av köld. Springer ner en trappa och köper biljett istället, upp igen och så ner och ut.

Stopp i tågtrafiken. Större förseningar. Rusar som en galning när jag väl är vid rätt station och blir endast 2 minuter sen. Helt otroligt.

På vägen hem ska jag sätta in kontanter på ett bankkonto. Insättningsautomaten är trasig. Jag letar efter ett Nordeakontor medan det snöstormar på tvären som ska ligga prick där jag är men det finns inte. Banken visar sig sen vara fel utmärkt på kartan. Pulsar dit. Men de kan inte hjälpa mig. Pulsar istället genom drivsnö till SEB-banken. Automaten är trasig – här också! Köar istället till en fysisk person. Min tur. Men de hanterar inte kontanter längre. Va? Har Ica slutat sälja mat också? Ger upp kontantinsättningen.

Tillbaka vid bilen (mina andra två ärenden får jag stryka på grund av den uppstådda tidsbristen). Bilen täckt med snö. Givetvis. Visar sig att Jens lagt vår borste i hallen efter att han använt den. I hallen!!! Borstar för hand med en vante.

Kommer hem och Jens säger att nu åker han iväg och fixar allt. Automaten han åkt till (dagens tredje) är…trasig! Dör i telefonen. Sen går han till PoP för att byta en vara men det blir missförstånd så när han ringer och tror att det är fixat dör jag igen. Du gjorde feel. Han får gå tillbaka till PoP.

Jag äter sen lunch. Hungrig som ett as. Katten hoppar upp på bordet och landar med tungan i smörasken. Jag kastar mig upp varpå han välter ut alla blåbär och fläckar ner mig, duken och de tygklädda stolarna (vem har ens tygklädda stolar i köket?!) Blåbärstassar fyller huset.

Sprayflaskan med Vanish är slut.

Jens hämtar Alva på föris. De är rädda att hon åkt på magsjuka. Som går jämt under vinterhalvåret (en knapp vecka kvar till Thailand).

Våra kompisar som ska komma om en kvart får vända halvvägs. Vi blir hemma själva ikväll med asmycket tacos och godis.

Jens åker och hämtar take out för jag orkar inte med att vi ska laga något. Jag och Alva badar. Alva kissar i badkaret (jättesvårt att komma ihåg pottan om en inte har brallor på sig). Varmvattnet är slut så vi går bara upp och jag torkar av oss hjälpligt. Fresh.

Vi går in i tvättstugan. Totti följer efter och hoppar upp i högen med ren tvätt. Den är enooorm. Det mesta rasar ner på golvet. I damm och rester av tvättmedel.

Jens kommer hem med maten. Den har hunnit kallna.

Antar jag bara borde gå och lägga mig fortast möjligt och invänta morgondagen istället. Att det idag var kallt och soligt och vi aldrig åkte skidor försöker jag glömma. 

Nu har min mobil 1 % batteri. Hej!

Kommentera

