Hej från soffan

Idag är jag hemma. Vaknade i natt med halsont och en tung känsla i kroppen och ställde fram klockan. När barnet var incheckat på förskolan och jag mejlat mina kollegor, ringt myndighetens frånvaroanmälan, lagt in ett autosvar på mejlen och avbokat ett möte – DÅ dråsade jag ner i soffan. Insåg ganska snart att kroppen är en smart grej. Detta att ligga i soffan och glo en hel dag är precis vad jag behöver nu under 2016 års upplopp. Ganska snabbt blev jag förstås uttråkad dock, vilket väl är ett tecken på att jag inte är döende.

Jag har hittills läst fyra olika magasin, kollat på Svt Play litegrann och fikat lite.

Minns inte att jag var såhär trött samma tid förra året. Minns att jag hängde på Pinterest mycket och gjorde fina juldekorationer, bakade och köpte blommor. I år har jag bara upprepat exakt samma saker utan tid för att komma på något nytt. Men det här året har jag ett hundra gånger roligare jobb och det väl alla att det är de som har det roligast som bränner ut sig först. Fast där är jag inte, bara i behov av att vila ändå.

Jag försökte sova nyss. Då drog grannen igång sin kapsåg! Argh. Det ljudet! Och han bara fortsätter. Har alltid varit ljudkänslig och ute på Färingsölandet förväntar jag mig största möjliga tyyyystnaaad.

Kommentera

