Fotobok till barnet

Det här inlägget är inte sponsrat.

Sitter och pysslar med Alvas andra fotobok. Jag bestämde mig tidigt för att jag göra en fotobok åt henne för varje år. Just nu håller jag alltså på med boken 1-2 år. Jag har själv en sån bok som min mamma gjorde åt mig. Eller det är ett album, med inklistrade bilder, och ja ett som i 1. På den tiden med analoga bilder blev det inte samma mängd bilder och dessutom tog det ju tid att klistra in och fixa också jämfört med när man gör allting på datorn. I mitt album finns även mitt och mammas ID-band från BB, våra journaler och lite andra roliga minnen från första tiden. Allt sånt har jag sparat åt Alva också.

I alla fall känner jag att jag dragit upp ambitionsnivån rejält med dessa böcker och att det handlar om väldigt många bilder. Jag är SÄMST på att göra urval. Förra hösten (jag börjar göra dem i Augusti när Alva har fyllt år) hade jag uppenbarligen mycket mer tid än det här året för då minns jag det inte som så överväldigande. Men nu är det snart november och jag är bara halvfärdig. Men jag tror det kommer bli jättekul för Alva att ha sen. Nu har vi ju bara tänkt att vi ska ha ett barn men om vi skulle ändra oss och få ett till vet jag inte hur jag ska göra. Kommer nog inte orka göra två böcker per år plus att avkommorna ju kommer vara med på samma bilder många gånger. Och tänk om det blir trillingar och vi blir fyrabarnsföräldrar? Hu! Det är en annan sak jag är dålig på, förutom att göra urval av bilder, att inte tänka så himla långt framåt hela tiden, att inte tänka ut tio olika scenarion och hur samtliga av dessa ska hanteras. Vi kommer väldigt sannolikt inte att få fyra barn, till exempel.

Jag gör fotoböckerna med Crimsons program frontBook som jag tycker är enkelt och smidigt att använda. Så det tipsar jag gärna om. Sen går det alltid snabbt att få sin produkt och jag har alltid varit nöjd med resultatet från dem! Gjorde fotoböcker med bilder från vårt bröllop och vår bröllopsresa också. Mycket lättare att bläddra och titta på bilder och visa andra än om man ska fram med datorn och hålla på. Så det är ett hett tips!

Oktober för ett år sedan. Alva testade te för första gången och hon tycker fortfarande om det!

dsc_7485

Kommentera

