Saker i november (och i december…)

Jag hade en förväntning om att hösten skulle erbjuda ett lugnare tempo. Kortare dagar och mindre som behöver göras utomhus (till att första snön faller…) Diverse projekt inomhus skulle hinnas med, träningen skulle inte behöva klämmas in i kalendern och jag skulle läsa mer igen. November brukar alltid vara en enda lång transportsträcka mot något bättre. Men hej vad det dyker upp roliga saker som händer i november!

* 40-årsfest när min kusin fyller år. Jag och Jens ska gå och alla andra i familjerna utom barnen plus kompisar.

* Konsert när Laleh spelar i Globen plus övernattning och spa på Clarion Stockholm. Jag och Jens ska gå med två kompisar som har lika bra musiksmak som vi. (Som Färingsö-bo var jag ”ganska” skeptisk till att frivilligt sova en natt vid Skanstull, men det ska visst vara tjocka fönster).

* Samtal mellan Nina Björk och Liv Strömquist på Södra teatern. Jag ska gå med två tjejkompisar och efteråt ska vi äta middag och dricka drinkar och ha långa samtal om det vi precis lyssnat till som ska handla om kapitalism, moral, pengar, kärlek och vänsterns framtid. Längt!

* Dessutom har vi bjudit in till glöggmingel, dock i december, den 11 närmare bestämt. Om alla kommer blir det VARMT, kanske till och med trångt i vårt stora hus, men det gör de nog inte. Glögghängen brukar dugga tätt i folks almanackor innan jul. Och det är därför vi redan har bjudit in.

* OCH så har vi bestämt med våra kompisar att vi och våra barn ska åka till fjällen och åka skidor i vinter och den resan ska vi boka NU! Woop! Nedan: Jens på skidor och Alva i pulka.

IMG_2521

Kommentera

