Fredaaag!

När klockan var 13 hade jag varit vaken sen klockan 07 och:

Varit med Alva hos frisören. Well needed. Hon satt själv i stolen för första gången. Tidigare har hon alltid suttit i knät. Modigt.

Varit och vaccinerat Alva, hepatit A-spruta nummer två eftersom vi håller på och åker utomlands på vintrarna. Jag förklarade noga innan vad som skulle hända och hon nickade lite tveksamt. Sen när det var sprutdags sa hon inte pip! Och sen fick hon välja en leksak och valde fyra.

Tränat ben och rygg, ett knappt 60 min långt pass. Svinjobbigt. Är helt slut just nu.

Dessutom var hela huset storstädat från topp till tå med rena handdukar och lakan. Fast det var inte min förtjänst utan vår städhjälps.

Nu är det så himla mycket fredag och resten av dagen ska Alva och jag bara slappa hemma och äta gott!

Träningspasset idag var en cirkel på tre varv med följande övningar:

Marklyft med kettlebells

Raka marklyft med hantlar

Höftlyft med fotlyft

Enbensknäböj

Sidoplanka med benlyft

Tåhävningar med hantlar


Bilden är dock från i onsdags som mitt Instagram-konto avslöjar. Då spontanåt jag och Jens varsin skagen toast på Björk på vägen hem från jobbet och drack ett glas vitt utan alkohol. Så oerhört lyxigt att bara kliva av tunnelbanan för tidigt och svänga in på restaurang efter ett plötsligt infall. Sen tränade jag enligt plan. Överkropp den gången. Ja, vi har alltså alltid barnvakt på onsdagar. Farmor hämtar på förskolan.

Kommentera

