Ensam hemma

Kväll nummer två på raken ensam hemma med Alva. Vi kan väl säga såhär, att igår kväll var det riktigt mysigt att bara vara vi vi vi men ikväll var det redan tråkigt och ensamt (om än mysigt också). Dessutom fredag. Det tog alltså inte så lång stund från det ena till det andra. Igår var Jens på jobbmiddag och idag är han med sina kompisar. Och han är inte ute direkt ofta (läs aldrig) och tar sin roll som familjefader på allvar så jag kunde inte direkt säga något om igår och idag tyckte jag. Fast det var megasuperdupertråkigt att missa Idol i och med detta eftersom Alva nattas den tiden. Om hon somnade typ sju som många barn verkar göra hade jag ju hunnit bänka mig med vin och popcorn och tända ljus men nä. I och för sig hade jag kunnat se Skavlan (eller en film!) istället men det tog så lång tid innan hon somnade att jag nästan sov själv (det är alltid mysigt att ligga bredvid i hennes säng oavsett antal kvällar). Vid nio ragglade jag upp och var inte ett dugg sugen på digestive och manchego som jag bunkrat upp med. Borstade bara tänderna och gick och la mig. Men tror ni jag somnade? Nix. Det har liksom gått en timma. Men jag är alldeles för trött för att gå upp och inte ens sugen på kex. Är uppenbarligen dålig och oförberedd på att vara ensam hemma.

Är i alla fall inte hysteriskt mörkrädd som sist det begav sig så jag antar att det ändå går framåt. Men ensamstående förälder? Det knyter sig vid bara tanken. Och en del blir det ju frivilligt.

Saknar personen till vänster i bild nu. (Hade ingen på endast honom).

Kommentera

