Mamma vill ha en shetlandsponny

Idag har jag och Alva hängt i stallet. Vi var tre mammor och tre döttrar och en mormor som stod för fikat osv. Soligt och blåsigt och underbart. Alva matade hästarna med äpplen och vi drömde om framtiden. Jag är jättesugen på en shetlandsponny som vi både kan köra med och rida. Jag kan tömköra den och jobba den från marken och Alva kan rida. Om hon vill kan vi åka och tävla lite, barntävlingar där man tävlar i riden precision och den sortens. Jag har sett ut en bra uppfödare och går och längtar. Min granne vill också ha en shetlandsponny till sin dotter så kanske kan vi dela. Det är så otroligt skönt och underbart att ha så nära till stallet i och med att vi bor där vi bor nu. Det är lite living the dream.

Tog förstås många bilder men eftersom det är andra barn på alla dem hamnar de inte här. Istället får ni se min lilla vildpastill på en annan grannes studsmatta på förmiddagen. Den där studsmattan är nog Alvas ”dream”… Undrar om hon kommer inse hur lyckligt lottad hon är som har en förälder som vill ha och ge henne en häst, och som bara går och väntar på att hon ska önska sig en kanin eller ett marsvin.

Kommentera

