Får man blogga om träning?

Har börjat träna med PT genom Lofsangruppen igen. Det är ju rätt så fantastiskt efter bakslaget för ett och ett halvt ÅR sedan när mitt bäcken (sex månader efter förlossningen) sa upp sig när jag började rida igen. Kommer alltid undra vad som hände. Men skit i det nu! Under våren och sommaren blev jag himlans mycket bättre och kunde börja träna mer på riktigt igen. Och nu har jag alltså även en egen PT – igen. Jag har fortfarande problem och bakslag och vill inte veta vilka summor jag lagt på min osteopat som hjälpt mig genom detta. Men det skiter vi också i nu! Jag är så mycket bättre.

Idag jobbar jag hemma, förbereder en presentation jag ska hålla på måndag. Det innebär också lyxen att kunna träna på förmiddagen mellan frukost och lunch – den bästa träningstiden enligt mig. Vi har ett hemmagym med utsikt mot skogen och idag såg mitt pass ut såhär:

10 min uppvärmning på crosstrainer

5 min rörlighetsträning med pinne

Corekontroll på bosuboll 10 X 3 set

Knäböj med kettlebell 12 X 3 set

Bakåtkickar med miniband 15 X 3 set

Tåhävningar m hantlar 15 X 3 set

Utfallssteg med hantlar 16 X 3 set

Höftlyft med gummiband 15 X 3 set

Stakning med gummiband 15 X 3 set

Fyrfota diagonallyft 10 X 3

Situps 15 X 3 set

Vad tycker ni? Är det okej att blogga om träning? Om vad man äter? Mycket anti vikt- och träningshets i flera bloggar jag följer, och det är ju bra! Men var går gränsen? När hetsar man? När inspirerar man inte utan bara delar ut dåligt samvete? Det är ju himlans svårt att veta. Hur mycket ansvar har man för hur andra uppfattar innehållet i ens blogg? Kan ju gälla allt inte bara träning utan typ barn, mat, städning, inredning, resor. Självklart bör alla tänka på hur de uttrycker sig men att ta ansvar för hela internet är rätt svårt. 

2 reaktioner på ”Får man blogga om träning?

  1. Nu när jag kör eget utan PT så tycker jag det är superkul att se hur andra lägger upp sina pass, typ som du gjorde nu. Vilket PT har du hos Lofsangruppen nu?

    1. Nu har jag Louise Fredén. Gillar nog henne bättre än personen jag hade innan – samma som du hade. Hen var också bra men är nog ändå snäppet nöjdare nu:)

Kommentera

