En måndag

Ni vet de där dagarna när det känns som att man inte gjort någonting. Jag avskyr den känslan. Jag var rastlös igår kväll. Jag hade blivit frisk och ville träna, men det gick inte att pricka in en bra tid för det av olika anledningar. Rastlösheten for runt i hela kroppen av en stillastittande dag. Dessutom hade jag haft en ovanligt långsam och tråkig dag på jobbet. Och när jag klev in i duschen innan jag skulle gå och lägga mig kändes det som att det inte blivit något av dagen och kvällen alls. Och så funderade jag över vad vi hade gjor sen vi kom hem. Vi hade:

  • Hämtat Alva på förskolan
  • Fyllt på mat och vatten åt hönsen
  • Lagat mat
  • Plockat undan och diskat
  • Läst sagor
  • Plockat fram en säng, en tv och sex stycken stolar till två nyanlända familjer i kommunen och lastat dem på ett släp
  • Nattat Alva
  • Plockat undan leksaker
  • Gjort ett kollage med bidler av Alvas familj till förskolan och klistrat fast på papper
  • Fortsatt välja ut bilder till Alvas fotobok mellan 1-2 år
  • Provat Jens kostym till bröllopet nu i helgen och haft modevisning
  • Handtvättat en blus
  • Jobbat en timma
  • Städat Tottis låda och fyllt på vattenskålar
  • Sett nyheterna
  • Sorterat och öppnat post

Ridå.

Ikväll är jag hemma själv med Alva och kommer inte hinna ett endaste dugg och definitivt inte träna. Det är bara att vänja sig. Avskyr att vänja mig vid saker jag inte gillar.

 

 

Kommentera

