Ensam hemma

Är ensam hemma och nu är det kolsvart ute. Med ensam menar jag att Jens inte är hemma. Alva och katten är hemma. Jag skulle ha värsta mysaftonen med vin och popcorn och nån riktigt bra film när Alva somnat. Men jag går runt och är totalt skiträdd! Det är så jävla mörkt. Trodde jag blivit bättre på sånt här på äldre dagar men tydligen INTE. Utebelysningen funkar inte heller. Såklart. Skulle duscha och göra ansiktsmask och så vidare men kastade mig in i duschen max 60 sekunder och så ut igen. Med puls som en livrädd kanin. Innan hade jag naturligtvis låst alla dörrar och larmat. Spelar konstant upp scener ur böcker och filmer där kvinnor blir mördade i mitt huvud. Tv:n kan jag inte sätta på för då hör jag inte om nån bryter sig in. I detta tillstånd smyger jag runt och så GÅR LARMET!!! Det är inget snällt pipande. Det är inget billarm. Det är en helt vansinnig siren som väl har jagat igång typ hela södra Färingsö. Särskilt mig som flög upp en meter ur soffan och rusade mot dörren. Dörren mot altanen hade glidit upp! Jag hade inte stängt ordentligt! Jag slarvade! Jag kan dö!  Åh herre. Har skrivit inledningen till en ny film i huvudet. Nu är det jäkligt stängt och jäkligt larmat. Och jag har nog fått tinitus ikväll. Alva? Hon sov igenom sirenerna. Katten? Inget stöd alls.

Kommentera

