Hej vardag

Igår hade Alva sitt 2-årskalas. Vi var bara familj och släkt den här gången (förra året kombinerade vi med försenad inflyttningsfest och var jättemånga) och det var väldigt skönt. Vi hann förbereda och göra iordning allt utan stress (hann ligge ute med en bok i solen på förmiddagen) och under kalaset hann vi prata och umgås ordentligt med alla som var där. Jag hade även kommit på det fenomenala att sätta en sluttid, vilket i och för sig inte så många följde. Det är himlans härligt att Alva (och Jens!) fyller år på sommaren. Då kan man ha gräddtårta med färska bär och sitta utomhus och dricka lemonad och leka på gräsmattan med sina nya presenter. Själv fyller jag år i början av mars, en vårmånad vill jag hävda men det är alltid dåligt väder och snöblask. 

I morse lämnade jag på förskolan och jag och Jens har jobbat. Det är vardag igen. Höst. Eller i alla fall sen, sen sommar. Det märks på kontoret med brunbrända kollegor som är tillbaka i kontorslandskapet och det märks i trafiken. Som per automatik har jag inte rört ett korsord på flera dagar, min ledighetssyssla endast, av någon konstig anledning. Vet inte vad jag tycker om vardag. Jag tror jag tycker sommaren gick lite för fort i år.

Kommentera

