Tidigare idag om potatis

Jens: Vi skulle kunna sätta potatis över hela gräsmattan ju.

Jag: Va?

Jens: För att luckra. (Tydligen sådde man potatis där man sen skulle så gräs förr i tiden har min pappa lärt oss).

Jag: Och sen ska hönorna gå där också? (Han har förr sagt att vi kan ha potatisland och hönsgård på samma yta).

Jens: Ja, som gödsel.

Jag: Nä nu tycker jag det här börjar gå för långt. (Höns och naturtomt på baksidan mot skogen och villaträdgård på framsidan tack).

Jens: Du vill ju ha getter.

Sant. Tänkte vi skulle bo här tills vi inte kan längre men en liten gård med ett par hästar och några får vore inte dumt. För det är får jag vill ha. Jens har blandat ihop det.

Nån mer som ser på Allsång? Känner mig lite träffad av Vi bor på landet-låten.
Ps – visste inte att Daniel Adams Ray var SÅ dålig på att sjunga. Fruktansvärt.

Ps 2 – Lisa däremot kan sjunga. Älskar hennes cover på Niklas Strömstedts låt. Den handlar om Alva. (Och säkert om era barn också).

Nedan Alva som matade hönsen med sin pannkaka ikväll. Hon åt ingenting själv. Kanske på grund av två bananer i löparvagnen på väg hem från föris.

Kommentera

