Ömsom vin ömsom vatten, bokstavligen

Magiskt sommarväder igår. Jag gick från jobbet klockan 15 och köpte dubbla askar jordgubbar. Jens jobbade hemma och medan han och Alva tände grillen körde jag ett träningspass. Sen fick jag ett glas vitt med jordgubbar i handen och vi åt lammkotletter, grillade grönsaker och färskpotatis.

Dagen hade gått i ett från klockan 06 på morgonen och morfar var hemma hos oss klockan 07 för att en timma senare promenera med Alva till förskolan. De hade klappat hästar och haft jättemysigt. Det var ljuvligt att själv komma tillbaka hem, till landet och ön. Särskilt i och med vädret.

Egentligen skulle vår katt opererats igår men samtidigt hittade de ett eventuellt blåsljud på hans hjärta så nu måste de göra ett ultraljud innan han kan sövas. Så istället för att hämta hem en katt men några tänder färre klockan 17 fick Jens åka hem igen med Totti och då var det liksom ingen idé att åka till kontoret efter det. Och så blev det en tidig dag för oss alla. Med grillning, kattmys, vattenlek och hönhäng. Våra hönor är så mysiga. Så sociala och nyfikna. Alva älskar att klappa dem. Passade fint med en lugnare kväll än väntat för jag har sovit sååå lite i veckan. Och så oroar jag mig för Totti. Har såklart tokgooglat på blåsljud och det kan vara allt från helt ofarligt till väldigt allvarligt. Orkar inte förlora en katt till som är för ung. Sov ursämst.

Och idag vaknade jag förkyld. Oväntat på grund av ovan. Alva också. Men hon var pigg och i gasen så vi lämnade på förskolan ändå. Det känns urlöjligt att vabba för att barnet är snorigt, samtidigt kanske hon smittar ett annat barn som blir sjukare än hon. Hur gör ni? Själv jobbar jag hemma och slukar vatten (blir alltid törstig av halsont). Hinner förmodligen baka till midsommar också. Vi åker ut till Jens föräldrars sommarställe i Mariefred och min mamma kommer också med. Är stort firande där varje år. Om det inte regnar kommer jag vara mer än nöjd! Samt om ingen blir sjukare än idag.

Kommentera

