Fotboll

Det är så himla ointressant och supertråkigt och bara gäsp. Fotboll! Vem bryr sig? Inte jag som ni kanske har listat ut. Och det sköna med det är att det inte gör något. Jag måste inte bry mig, veta något, kunna något eller se en enda match. Aahhh. För det finns ju andra saker som kan vara svåra att ta till sig men där jag måste, får ta mig i kragen och bara göra. 

Men fotboll är inte en 89 sidor lång rapport på engelska som jag måste läsa, förstå och sammanfatta. Fotboll är inte ett garage som ska byggas och där man som förebild som förälder för sin dotter måste lära sig gjuta grund och hålla på (för att visa att byggnadskonst inte är förbehållet män/pappor, bli byggnadsingenjör om du vill kära dotter!). Fotboll är inte konflikter i världen som man vill och behöver förstå. Varför blev det krig i Syrien? Eller ännu svårare. Gaza, återberätta historiken. Kan rada upp alla möjliga saker där jag känner att jag både vill och bör hänga med och förstå. Men fotboll nej. 

Sport för mig är ungefär som porrfilm. Roligt att utöva själv men att bara titta på när andra håller på är ju meningslöst. Okej, inte utöva porrfilm rakt översatt nej. Ni förstår, tror jag.

Kommentera

