Any other day

Har fått påtryckningar om att börja blogga igen. Okej. Tyckte inte jag hade något speciellt att säga. Känner ofta inte igen mig i andra föräldrars beskrivningar (ofta gör jag det, känner igen mig, men lika ofta inte). Och så har jag typ aldrig någon tid över. Eller det har jag men den har jag lagt på annat. Vad gör jag då? Igår gjorde jag detta:

Min klocka ringer 06. Jag klär på mig och fixar frukost åt mig själv, släpper ut hönorna (ja vi har tre stycken just nu) och katt. Kollar att alla djuren har mat och vatten. Klockan 06:30 Avslutar jag den medierapport jag började på igår kväll (jäpp, har börjat på nytt jobb sedan några veckor sedan och är inte min egen chef)

07:00 Snart dags att väcka Alva. Jag preppar hennes frukost (havregrynsgröt, kanel, havremjölk och ett ägg vid sidan om) och plockar fram kläder efter väder och solkräm. När hon äter dricker jag en kopp te, sen borstar vi tänderna och sen sticker vi till förskolan.

09:00 Eller strax innan är jag inne i stan. Jag är på ett seminarium hela förmiddagen som är superintressant. Jag är ansvarig för pressmeddelandet som går ut i samband med det och håller koll på Twitter.

11:45 Jag och en kollega äter lunch i city. Jag gör ett ärende på stan.

13:00 Är jag tillbaka på kontoret. Jag har några kortare möten, pratar ganska mycket i telefon men producerar inte direkt något själv. Har så svårt för sånt!

16:00 Går jag från jobbet. Jag är hemma en dryg timma senare eftersom det är mycket trafik. Då har Jens varit och hämtat Alva under eftermiddagen och börjat laga mat. Vi äter vegetarisk lasagne.

Vid 18.30 är maten undanplockad och vi leker med Alvas boll på gräset, klappar hönor, bär katt och lägger pussel. Vi startar vattenspridaren och går runt och vattnar blommor. Jag städar hönsens hus.

19.30 Börjar Jens natta Alva. Jag river av ett träningspass och tar en dusch. Vid 20.30 lite drygt kvällsfikar jag och Jens, löser korsord och kollar på tv.

Kl 22 släcker vi de få lampor som är tända såhär års, stänger in våra djur och går och lägger oss. Jag ligger och läser och släcker lampan vid 23. Sen är det god natt!

 

2 reaktioner på ”Any other day

  1. Är avis på alla som hinner vakna innan sina barn. En bra dag vaknar Frans 06.30. Vanligtvis kommer han strax efter 06, så det är liksom ingen idé att gå upp före. Plus för trött.

    1. På helger är det ju fint att få sova till åtta. Men på vardagar tycker jag det är jobbigt att väcka där hon ligger och sover så gott! Känns som att man tar viktig sömn. Å andra sidan är hon inte trött sen på dagen eller somnar tidigare för det men ändååå. Med mitt jobb jag har nu är hennes sovrutiner smidiga eftersom rapporten jag gör två ell tre dgr i veckan ska skickas innan kl 08. Alt hade varit att åka gristidigt till jobbet för att ist vara den som hämtar. Gillar att ses på morgonen, är viktigt för mig. Eftersom hon sover så ”länge” missar den som hämtar alltid morgonen.

Kommentera

