Absolut sist på bollen

Men har äntligen börjat se Downton Abbey! (Efter att serien slutat helt…) Har alltid tänkt att det är en serie jag borde se och garanterat gilla. Innan jag fick barn såg jag knappt på tv alls. Och sen har vi sett en massa annat. Nu har jag mer eller mindre tvingat Jens att börja se Downton. Tre avsnitt ville jag att han skulle se innan han tog ett beslut. Ikväll såg vi det fjärde. Jag är fullständigt biten. Och vill Jens umgås med sin fru medan 9 avsnitt gånger 6 visas är det att föredra att han också blir det…

På tal om serier såg vi Making a murderer innan Downton. Läs inte mer om du tänkt se den men inte sett.

****

Spoiler

****

Så!

Hade ju hört sååå mycket gott om serien och visst var den sjukt bra – utom slutet! Va fan?! Kom dom inte ut? Vad var då meningen med allt? När kommer happy season två?

Sen Alva kom lever vi ett annat liv. Ofta är vi hemma. Älskar det. Älskar vårt hus och till exempel vårt kök. Stannade ikväll å ba åhhh. Och så klickade jag av en bild med mobilen utan att flytta på någon kastrull eller durkslag eller naturgummiboll, som knappast gjorde köket rättvisa, kvällssolen, terrassen utanför eller nånting. Men kan ju inte jämt ha bilder på Alva.

  

One thought on “Absolut sist på bollen

  1. Fast jag tänker att just att de inte blev frisläppta är lite av hela poängen med dokumentären. Och vad jag läst mig till fortsätter de att följa fallet, så lär väl komma en uppföljning om något år…

Kommentera

