TRÖTTHET

Jag är helt slut. Jag har varit dödstrött i en vecka. Och jag fattar inte riktigt varför. Först tänkte jag att vi var uppe för sent på nätterna och kollade på film och ritade garage. Klassisk föräldragrej? Barnet sover och man har egentid och vill inte gå och lägga sig –> dödstrött nästa dag. Men sen gick jag och la mig tidigare och det hjälpte inte. Och jag är inte bara trött. Jag är yr och seg och långsam och liksom borta. Jag är inte gravid och jag är inte sjuk. Kvar kommer jag på två alternativ, järnbrist eller pollenallergi. Jag nyser och snorar som en galning. Jag har ju vant mig vid Totti men nu undrar jag om jag blivit pollenallergisk också?! Jag tar allergimedicin som dämpar det en del men långt ifrån helt så kanske. Kan man bli trött av pollenallergi? (Tabletterna har aldrig gjort mig trött förr). Och annars kommer jag bara på järnbrist.

Dessutom har slutet av denna vecka varit mig övermäktig mentalt på grund av något jag inte vill skriva om så denna fredag är jag inte pigg. Har slutat längta efter att sova för det verkar ändå inte hjälpa.

Har ni andra idéer vad min trötthet beror på? Tänkte gå till VC på måndag och ta blodprover. Måste ha med mig Alva dock och vet inte om det är dumt bland eventuella virus…

Så spännande fredag. Inte gjort ett smack. Bara hasat från rum till rum. Skickade Jens att köpa tulpaner. 

  

Kommentera

