Har vem vad

HAR DU?

Folköl i kylen: Nej. Men champagne.

Något husdjur: Vår katt Totti.

Någon favoriträtt: Något som inkluderar grillat, perfekta pommes och bea.

Puder på dig: Nej. Men om jag har så använder jag Bare Minerals. Extremt ointresserad av och dålig på smink.

Några framtidsplaner: Att åka till Frankrike och plugga mer franska. Älskar franska men har glömt så mycket. Men vill att Alva ska vara mycket större först.

Någon sjukdom: Nej.

Gymkort: Nej, ett hemmagym.

Några MVG:n: Ja. Kanske 1/3-1/2 av mina gymnasiebetyg? På universitetet tror jag bara man kunde få VG?

Något beroende: Att göra-listor och choklad.

Nagellack: Sällan. Om jag har så på tårna. Tycker egentligen det är fint men orkar inte sköta om och hålla på.

Någon vän som bor i ett annat land? En av mina kusiner. Hon är ju även min vän. Bor i USA.

VEM?

Avskyr du: Ingen. Ogillar ja men avskyr nej.

Längtar du mest efter: Att rida igen. Vem får vara ”hästen”.

Stör du dig på: Provisoriska ad hoc-lösningar. Svårare med vem här…

Gosar du med: Alva, Jens, katten.

Lagar mat: Jens mest.

Diskar: Diskmaskinen

VAD?

Gör du nu: Ligger i soffan och stirrar på spöregn. Lyssnar på Lilla hästen Plopp på repeat. Det här är en tråkig söndag.

Gör dig till en bra människa: Eeehh ingen aning. Jag är lojal. Jag källsorterar? 

Gör dig till en dålig människa: Har inte låtit någon asylsökande familj dela hus med oss fast att de skulle få plats.

Vill du arbeta med: Nä inget jobb på bloggen.

Är roligast just nu: Alva som springer fram och tillbaka i foppatofflor och säger iiiihhhh! (Lilla hästen Plopp som sagt).

Har du på dig nu: Mjukisbrallor och hoodie.

Äger du för skor: Fyra sneakers, gummistövlar, X antal inneskor i ballerinastil, vinterkängor ett par och två par boots, kanske tre tygskor man har på sommaren och två Converse.

Har du för storlek i skor: 40. Jättesvårt att hitta skor. Har långa men smala fötter. I lästen passar nog 37 bäst… Får jämt ha ilägg runt hälen.

Läser du för bok:Liv efter liv. Inte så himla förtjust än.

Ska du göra nu: Ingenting. Eller kanske plantera tomater. Snart. Det är hög tid. Jag var på middag igår och sen satt jag uppe och filosoferade med Jens halva natten. Jag är trött idag.

Lista lånad från Dobre Futro.

  

Kommentera

