Med dig Alva

Alva jag tror du skämmer bort din mamma lite. Du är så himla fin och härlig och mysig och rolig och klok och jag vet inte alls. I morse väckte jag dig 07.30 vilket alltid bär mig lite emot eftersom du gillar att sova på morgonen. Jag drog upp rullgardinen och du låg som vanligt kvar och gonade dig en stund. Sen gick vi upp och valde kläder (jag hade gjort ett första urval åt dig) och sen åt vi frukost som jag hade förberett. Du åt havregrynsgröt med kanel och en smoothie av blåbär, banan, yoghurt och vaniljpulver. Du har sån god aptit och det är så härligt. Bara föräldrar vet känslan när barnen äter mycket och bra saker.

Solen strålade så när vi var klara stökade vi snabbt undan och sen gick vi ut. Du talade om vad som var vantar och mössa och jacka och skor. Koltrasten sjöng flr oss. Vi gungade, lekte i sandlådan, hämtade tidningen, lekte med Totti och läste böcker. Du var glad och nöjd och påhittig och bestämd hela tiden. Jag, din mamma fick sitta och njuta massor av solen med en kopp te till och med. Klockan 11 åt vi lunch ihop, spaghetti och köttfärsås. Sen tog vi av dig lite kläder och stoppade dig i åkpåsen och du sov din middagsvila i skuggan bakom huset.

Nu är du vaken när jag nästan skrivit klart det här. Jag fick väcka dig och du vaknade med ett stort leende och låtsades sen somna om. Du äter apelsin och en smörgås och dricker havredryck till. Du skrattar, räcker ut tungan och gör skojiga ljud. Du kommenderar mig att sjunga olika sånger du tycker om och klappar i händerna när jag kör igång.

När vi är klara vid bordet ska vi hoppa in i bilen och åka och hälsa på mormor. Livet med dig är så fint Alva. Så enkelt och självklart. Och ja, fint!

  
  

Kommentera

