Tack och hej till den här veckan

Ljuvligt skönt med helg den här veckan! En vecka som bestått av en blandad kompott när det gäller bra och dåligt. Dels har ju Alva varit sjuk och då blir liksom allting ”limbo” och man varken kan eller vågar planera något – och gör man det ändå måste man ändå ändra sin plan. Jens blev också sjuk och har både jobbat hemma, varit hemma och inte jobbat (pga sjukare) och även vabbat innan han själv blev sjuk och det blir bara så rörigt med allting och man nöter tid hemma och nä. Jag vill ha vardag, rutiner och planer som följs. En av de stora utmaningarna med att ha barn. När det blir sådana här tillfällen försöker jag alltid tänka att vi i alla fall får mycket tid ihop.

Nå, Alva var ju bara på riktigt hängig i cirka en dag och hon var snart tillbaka på förskolan och när jag hämtade hade hon stortrivts hela dagen. Men igår kväll tog hon sig plötsligt på örat och sa ajaj och sen drog universums stora gråtfest igång från ingen stans. Jens var själv sjuk och jag hade sovit fyra timmar natten innan på grund av varit ute och roat mig och satt sen uppe och jobbade på natten. Riktigt dålig tajming med andra ord. För att göra en lång historia kort somnade hon till slut, typ närmare midnatt. Vidrig kväll att se sitt barn ha så ont och vara så ledsen. Fy.

Idag klippte jag hels vår ligusterhäck (med Alvas ”hjälp”). Sen åkte jag till apoteket och bunkrade Alvedon, Ipren och nässpray. Såklart har Alva varit glad hela dagen och somnat utan öronont. Men nu är vi beredda! På väg från apoteket köpte jag prinsessbakelser och tulpaner på torget. Kände att nu är det fredag och helg! Kom tillbaka till bilen och hade fått en p-bot. La ju lite sordi på stämningen. Hade glömt sätta upp p-skivan. Hoppas de gör något roligt för mina 300 kronor!

Dan före dan (som Alva fick så otroligt ont i örat) gick jag förbi Plagg på Rörstrandsgatan. Hängde en klänning i fönstret som det stod mitt namn på så var tvungen att gå in och köpa. Sen vidare på restaurang och sen ömsom vin ömsom vatten, bokstavligen.

  

Kommentera

