Är barnet glad är föräldrarna glada

Den här dagen var perfekt Alva. Och därför har den varit det för mig också. Innan jag hade barn fattade jag inte riktigt det där. Trodde jag skulle vara på ett annat sätt. Behöva så mycket egen tid, tid med Jens och fortsätta göra allt jag gjorde innan och ja ni vet, sen kommer barnet och man ba jahaaa det är BARNET som bestämmer. Ja. ALLT. (Bara det här med att man innan barnet var född planerade hur ofta man skulle ha barnvakt och från vilken ålder. Hahaha. Jag och mins kompisar med barn skrattar en del åt detta). Och man är helt fine med det. Ehh okej inte i prick alla situationer men generellt. Det går liksom av bara farten och plötsligt är det lördag kväll och melodifestival och man är helnöjd. I alla fall jag. Jag ville ha en man (och vara gift med honom), barn, hus och djur och det har jag nu. Älskar även att vara hemma. Så fast att man anpassar hela livet efter sitt barn för att vara krass så är man glad bara de är glada. Det är det här med hur man älskar dem.
I dag ringde vår klocka sju. SJU! På en lördag. Vi skulle nämligen på kalas som krockade med Alvas sovtid (men matchar förskolans och eftersom vi ändå vill synka med den började vi en tidig lördag morgon). Vi väckte Alva som var igång direkt och åt blåbärssmoothie och mitt favorithembakade bröd (fil och sirap är ALDRIG fel) till frukost och solen sken massor och jag typ jag ska från och med nu alltid gå upp klockan 07 (…)  
Sen drog vi iväg på Plask och Lek och alla andra barn var sjuka så både jag och Jens fick plats att vara med i poolen! Hon dök efter ringar idag. Alltså i en trapp (inte ner på botten). Så himla duktig! Dök ner med huvudet under vattnet, höll andan och samlade ringar. Asglad.

Klockan 11.00 serverades Alvas lunch enligt förskoletider och kalastajming och medan hon sov åt jag och Jens och bytte om för party. 13.00 väckte vi (en lite skeptisk eller förvånad Alva), packade mellis och stack över till grannarna och förskolekompisens kalas. 

Det serverades sjuka mängder socker i form av tårta, saft, bullar och fiskdamm och Alva och kidsen spelade fotboll och lekte med kattungarna. Efter ett par timmar drog vi hem och lekte vidare utomhus.

17.30 serverades middag och 19.30 sov barnet. Som sagt. Ska alltid gå upp klockan sju, solen ska alltid skina och jag är typ bäst på ordning och struktur. Nu ska jag äta upp innehållet i fiskdammspåsen. Sällan att mitt barn får äta sega råttor redan. Hembakt fika är okej ibland.

  

  

Kommentera

