Mer om spa

Jaha då var det vardag igen. Måndag och då är Alva hemma från förskolan så hon och jag och Totti håller ställningarna hemma. 

Jag hade alltså en UNDERBAR födelsedagshelg och efter att jag hade bloggat i lördags visade sig att jag hade en timma Hot stone massage inbokad. Det var den mest fantastiska massagen jag någonsin fått. Så varmt och mjukt och rofyllt och ändå kändes kroppen alldeles mör och genomarbetad efteråt. Sen åt vi sen trerättersmiddag och drack champagne och vin och jag bara njöööt. Vi var vakna halva natten och jag ville liksom inte att dagen skulle ta slut. På söndagen behövde vi inte checka ut förrän två så vi tränade, bastade och åt brunch innan vi åkte hem.

På eftermiddagen kom några kompisar och deras knodd hit och vi åt våfflor med hjortronsylt och grädde och hade det gott!

Jag somnade jättesent på grund av låg och läste ut bok halva natten. Idag ser jag därför ut som sju svåra år trots att Alva den senaste tiden sovit till 8.30. Som tur var har hon varit med på noterna om en lugn, stillsam dag. Vi har lyssnat på låtlistan ”Breakfast in bed” och mest legat i soffan och läst. Totti har varit med och gosat och vi har tvättat lite och lagat lunch. Nu sover Alva ute i vagnen och jag ligger och äter chokladpraliner. 

Hade egentligen tänkt blogga om kontrollbehov och moderskapet men är för trött för något mer avancerar än ovan.

Här var jag inte trött. I lördags kväll.

  
 Sen alltid lika magiskt underbart att komma hem till sitt BARN igen! 

Kommentera

