Är det redan söndag kväll?

Det här skulle bli en ganska lugn helg. Eller vi hade allt möjligt på agendan men på grund av min förkylning ställde vi in vår middagsdejt med kompisar i fredags för att de har en liten, liten bebis. Nu ska vi försöka hitta en ny tid dagtid eftersom lilla V ändå är så pass stor att han kommit över på den sidan att hans föräldrar försöker införa kvällsrutiner. Välkomna till den andra sidan där man inte bara kan dra med sitt knytte på vad som helst när som helst!
I lördags var det våra kompisar som fick ställa in. Därför blev det först hemmamys (töntigt ord faktiskt men tycker om just det, mys hemma) i fredags och i lördags var min mamma hos oss hela dagen. Vi satt ute i solen och åt lunch och sen bakade vi kanelbullar. Sen ännu mer hemmamys på kvällen. 

Men idag körde vi enligt plan! Vi var på Ebbots ettårskalas och fick se hans (och hans föräldrars nyalägenhet). Kan eventuellt ha skrämt några på festen under någon av mina hostattacker (varför hostar man som en gris ibland i veckor efter att man blivit frisk?) men vi blev inte körda på porten. Åt korv med bröd, tårta, choklad och brysselkakor. Otroligt gott! Sen åkte vi hem till min pappa och hjälpte honom att bogsera hans bil (lång story som jag besparar er). Det gick fort och pappa tyckte vi skulle gå på restaurang så att han fick vara lite barnvakt. Jamen visst! Han bor ett stenkast från Rörstrandsgatan i Vasastan och någon gång kanske jag vill bo där igen. Så mysigt och massor av restauranger och fik. På Färingsö har vi thaien och pizzerian.

Höll Alva vaken i bilen på vägen hem med hjälp av min mobil. Past her bedtime och allt. Men vi tar sovmorgon imorn! 

  
  
  
  
  
  

Kommentera

