Är nu sjuk

Tror att jag (äntligen?) blivit sjuk på riktigt nu. Ligger utslagen i soffan och har knappt någon röst kvar. Anade att det var på G igår kväll men valde att ignorera då jag hade tre olika möten inbokade idag och jag inte ville missa något av dem.

Jag vaknade 06.30 (okej, väcktes av mitt larm) och kände att det här känns ej bra och det var det inte heller. Någon hade under natten knölat ner ståltråd i min hals och avlägsnat stämbanden. Jag ställde in mitt morgonmöte (som lämpligt nog kändes minst viktigt), sov lite mer och drack te. Rösten kom igång och jag drog in till stan och mitt lunchmöte.  

Åt och vad säger man, nätverkade med en person jag haft mycket kontakt med på jobbet. Jag som kund och hon på byråsidan. Supertrevlig, smart och rolig. Kul att ses igen! Sen åkte jag vidare till nästa möte av mer ”jobbkaraktär” via Åhléns barnavdelning. Köpte inte en enda grej vilket jag var oerhört nöjd med. 

Möte nummer tre eller två beroende på hur man räknar visade sig också vara ett väldigt bra och spännande möte och på vägen hem var jag verkligen ”påfylld” med olika sorters pepp. Plus sol och vårfeeling ute.

Sen kom jag hem och ja, föll platt ner. Såå trött. Såå ont i halsen. Heeelt slut. Beställde ”mjuk” mat till middag och ligger åter med en kopp te nära. Har flaggat för Jens att han kanske måste vabba (vårt friska barn suck) imorn vilket passar honom och hans jobbdag väldigt dåligt tyvärr. Självklart blir jag sjuk precis då. I helgen ska vi på kompismiddagar och barnkalas och jag vill inte missa något av det. Hoppas därför på mirakel i natt. Bästa kuren mot halsont? Vilken huskur lindrar mest? 

Köpte tulpaner idag också. Vårblomma.

  

One thought on “Är nu sjuk

  1. Krya på dig! För mig är bästa kuren sömn samt dricka het hemlagad svartvinbärsaft. Men te har nog samma effekt. Brukar lägga mig så att jag får 12h sömn och det brukar ge väldigt bra effekt.

    Vi hade samma problem på förskolan när sonen var runt 21 månader. Trots helt frisk hade han till och från löst bajs, vilket de direkt skickade hem honom. Trots att vi sa att han brukar ha väldigt blandad konsistens på avföringen så ville de vara på säkra sidan. Så vi såg det som en chans att vara ledig med lön fast med friskt barn. Perfekt passa på att gå på biblioteket 🙂

Kommentera

