En bra dag att ”vabba” på

Man kan ju säga att min uppkomna arbetssituation dök upp ganska lägligt. Vi är inne på andra raka veckan med vabb nu – men med full lön hos båda! Alvas mage tjorvar och på fredag har vi en läkartid. I telefon sa de att små barn kan ha krångelmagar och det här är sannolikt inte magsjuka. Hon mår ju nämligen toppen. Vi ska få ett intyg så hon kan vara på föris nästa vecka. Dock undrar jag ju vad det är för knas då? Allergi? Tror som ändå inte det. Finns inga matallergier i någons släkt och hon har ju inte ont heller.

Men det går ingen nöd på oss. I natt sov hon som vanligt och idag skiner solen. Alva sover i vagnen och jag sitter ute mot en solig husvägg och lyssnar på fågelkvitter. Ikväll ska jag på konsert med min kusin, cello i konserthuset.

  
  

One thought on “En bra dag att ”vabba” på

  1. Vår lillebror har varit risig i magen sedan november….alltså bara kladdiga blöjor. på BVC säger de att så länge han äter och är nöjd (vilket han gör/är – äter som en häst och konstant glad typ) så är det vanligt och normalt. De säger inget på vår förskola, jag har bara sagt att så är läget.

    Härligt med vab i solen 🙂 vi är i fjällen och det har varit en alldeles underbar dag här trots att halva familjen är krasslig

Kommentera

