Saker vi gjort i helgen

Det är många listor bland de bloggar jag läser just nu. Här kommer en lista på allt vi fixat i helgen. Helt otroligt nu när jag tittar på den. Vi hade aldrig sagt att det här skulle bli någon fixarhelg men det blev det tydligen.

Vi har:

Rensat avloppen i båda badrummen och i tvättstugan. Vidrigt. Måste göras ofta på grund av att en av oss har så långt och mycket hår.

Hängt upp en lampa. Känns som att vi håller på mycket med lampor. Nu har vi åtta lampor i vardagsrummet. Skulle nog vilja ha en nionde. Belysningen gör allt för ett rum, lovar.

Hängt upp bilder och tavlor. Vi har en vägg på övervåningen som är ett som kollage av bilder som växer vartefter. I Alvas rum hängde vi upp tre tavlor som min mamma har målat.

Fixat det trasiga flaggspelet som hänger i Alvas rum. Först har jag haft sönder det en gång när jag var vansinnigt arg. Sen har Alva haft sönder det två gånger. Nu tål det inte fler lagningar, så håll! Det är superfint med djur så vill gärna ha det kvar. Har fått det av min kusin, Alvas fadder.

Storhandlat. Var på Coop Forum en timma i lördags eftermiddag. Folk trängs med kundvagnarna och blir irriterada av trängseln. Jag blir aldrig irriterad, det är liksom ett faktum och inget man kan göra något åt. Handla en annan tid i så fall. Här är vi på väg!

  
Tränat två gånger (jag). Har promenerat och styrketränat. Promenad känns inte som träning för mig men jag har träningsvärk i magen och axlarna nu.

Tvättat flera maskiner. Typ lakan, handdukar etc.

Dammsugit där vår robotdammsugare inte kör. Alva skulle absolut chefa för detta. Tog säkert två timmar att dammsuga ett halvt rum.

  
Städat badrummen. Jag gör det varje vecka. Tar inte lång stund och går av bara farten.

Flyttat Alvas ”skötstation” från ena badrummet till tvättstugan. Så härligt att ha badrummet liksom blöjfritt! Alva har mest ”ståblöjor” vi byter varsom men nummer två är lättast på skötbädd än. Vet inte varför vi behållt skötbordet i badrummet så länge ändå faktiskt.

Beställt tvål. Tycker bäst om Sonett. Är en ekologisk tvål som vi beställer från Lovelly. Urtekrams är billigast men händerna blir supertorra. Sonette finns både parfymfri och med olika doft. Har den överallt nu, dvs i båda badrummen, köket och tvättstugan.

Pumpat vagnens däck. Väldigt välbehövligt och racerns pump har fått ett nytt jobb.

  
Hängt upp tv:n på väggen. Tycker det ser ut ungefär som innan men den skulle visst hänga där. Grejen är att den hänger ganska lågt för jag kan bara ligga ner och se på tv. Om jag får ett vettigt bäcken om 10 år får vi flytta upp den.

Källsorterat.

Köpt handdukskrokar till badrummen. Letat efter snygga som jag vill ha sen vi flyttade in för 1,5 år sedan men har gett upp. Köpte billiga på Clas Ohlsson. Medan vi stod och valde bland de minst fula hittade Alva en egen hylla och fyllde den nyss tomma korgen med lite av varje hon tyckte vi skulle ha.

  
Fixat min receptpärm. Satte in vartenda recept i en plastficka. Satte även in ca 20 nya som jag bara haft i mobilen, ca 10 stycken av min mammas recept och två av mormor. Nu vill jag laga mat och baka massor!

Utöver detta har vi lagat just mat, ätit långfrukostar, fikat, lekt, läst och sett på film. Imorn börjar vår nya vardag.

2 thoughts on “Saker vi gjort i helgen

Kommentera

