Vabruari goes vafruari?

Den enda som är sjuk i vabruari är mamman. Lite oväntat måste jag säga. Eller jag mådde riktigt bra i ett par, tre dagar sådär. Men igår hade jag ont i halsen och i dag låter jag som att jag satt uppe sent och drack whiskey och rökte röda Prince igår kväll vilket alltså ej stämmer. Fast jag mår ändå ganska bra. Är pigg liksom. Så jag ska väl inte klaga. Lite imponerande att inte ha lyckats smitta barnet på snart två veckor också. Unjinx. Hon har däremot fått någon sorts magåkomma. Någon magsjuka very light. Hon har lite mystiska blöjor och då vill föris att hon är hemma. Uppskattar att de är sjukt noga och försiktiga. Men Alva mår toppen. Äter, sover och leker som vanligt. Eller vad sägs om gröt, blåbär, smörgås, nötter, tomat och smoothie till frukost? Vi försöker såklart ge bra magmat och har även köpt Sempers magdroppar men aptiten är det noll fel på. Så vi är hemma sjuka fast friska. Ringde BVC och stämde av och det är tydligen många barn som har den här milda magsjukevarianten nu. Snällt att man får vänja in sig långsamt ändå och ta spyorna först nästa gång?

Här är vi i ett annat land. Mycket glad över att alla var friska hela resan. Ps – barn är så bra på att posa.

DSC_8813

Kommentera

