Vad-lista

Tycker om listor. Precis som alla bloggare. Gillar att prata om sig själva och sitt. Den här listan kommer från Underbara Clara men ganska många andra bloggare har gjort den också.

Vad stressar dig? Att inte ha prick allt jag ska göra nedskrivet. Det kan vara hur många grejer som helst men så länge allting är nedskrivet och det finns en plan är jag hur lugn som helst.

Vad ska du göra ikväll? Äta middag och gå på bio med min kusin. Vi ska se Suffragettes. Har hört ganska blandad kritik om filmen men har inte velat läsa för mycket innan jag sett den själv. Återkommer med egen recension.

Vad är svårt? Att vara snäll mot mig själv. Att inte vara så fruktansvärt självkritisk. Tycker ändå jag gör stora framsteg på den här punkten.

Vad är lätt? Att fortsätta. Det är att börja och ännu värre börja om som är svårt.

Vad blir det för middag idag? Jens och Alva äter fläskpannkaka och lingonsylt. Jag måste se menyn på restaurangen först.

Vad vill du göra mer? Träna, svettas, ha blodsmak i munnen, upphopp. Sådana saker. Rida, åka skidor, cykla.

Vad går du igång på? Det här var den svåraste punkten på hela listan. Det hade jag aldrig trott. Jag går igång på massor av saker. Papper och pennor (de är oslagbara före datorn) och att få rita upp stora planer och idéer. Om det är vår odlingsträdgård, nästa resa eller något riktigt kul på jobbet spelar inte så stor roll. Och så de där riktigt bra, gärna tjocka, böckerna som aldrig får ta slut. Som gör att jag vill att det ska bli kväll så att jag får krypa ner och ligga och läsa hur länge jag vill.

Vad gråter du av? Ensamkommande flyktingbarn på TV. Stora, långsamma, uppgivna tårar över världens värsta orättvisor. Små barn som dör på havet i hopp om ett bättre liv. Barn som dör av hunger och svält och sjukdomar och smutsigt vatten. Barn i krig. Vill hjälpa mycket men kan så lite. Barn som inte har det bra får mig att gråta. Har självklart alltid berörts, men något hände när jag själv fick barn. Min mamma har alltid sagt att det är så och nu vet jag, fruktansvärt.

Vad gjorde dig arg senast? Det var väl min chef och hens chef… utan att kunna gå in på några detaljer.

Vad åt du senast? Lunch. Kikärtspuckar, klyftpotatis, ruccola och yoghurtsås.

Vad är fånigt? Mitt humör ibland.

Vad är gott? Choklad, vispgrädde, avokado, smörgåsar med ost.

DSC_8417.JPG

Kommentera

