Matt i pälsen

Funderar på om jag drabbats av någon förskolesjuka. En sån när man mår helt okej ena dagen och sen är helt matt nästa dag och så håller det på så en evighet. Har mått såhär sen i måndags kväll. Är liksom inte sjuk men jättetrött och darrig i benen. Lite snorig ibland. Nyser då och då. Vissa dagar har jag som en tjock knöl i halsen. Där emellan mår jag okej, åker och köper semlor med Alva och grejar med olika saker. Men idag är jag liksom matt bara för att jag varit matt så länge. Så himla segt specialvirus detta.

Om Alva är sjuk? Om hon smittat mig? Nä. Hon är i gasen som vanligt. Varit på föris i veckan och just nu är hon och Jens och badar.

Ikväll har min mamma inflyttningsmingel. Får överdosera med diverse värktabletter och se om det håller mig igång i några timmar. Jag och Jens har lagat typ all mat och handlat en massa grejer så även om jag varit jättesjuk hade vi i alla fall behövt åka dit med det.

På ämnet sjuk så är ett av barnen (minst?) på Alvas föris magsjuk sedan igår. Hon skulle haft kalas idag men det är alltså inställt (skönt för mig ändå). Jens familj blev magsjuka i torsdags och de var hos oss i onsdags. Tycker denna vinterkräka är väldigt nära oss nu!

Var lite piggare igår eftermiddag och åkte och köpte semlor med Alva. Gott.

Ps – detta kan ha varit mitt mest intressanta blogginlägg hittills känner jag spontant.

  

Kommentera

