”Uppesittarkväll”

Fördelen med att vakna klockan fem är att man hinner med sjukt mycket. När jag tassade ut ur sovrummet var både Jens och Alva vakna visade det sig och plötsligt var alla inklusive katten i köket och käkade lyxig lördagsfrukost. Klockan 08 öppnade Coop forum och vi var på plats som deras första kunder och rev av jordens storhandling. Sen åkte vi direkt till Alvas Plask och Lek. När klockan blivit 11 hade vi alltså redan storhandlat och badat – och tvättat tre maskiner. I normala fall dukar vi av frukosten vid 10.

Men vi har varit dödströtta hela dagen. Igen. Alva sov tre timmar på dagen idag med och jag och Jens såg ikapp På Spåret. Gick faktiskt även en powerwalk till stallet! Spontant energianfall. Klockan 20 somnade Alva för kvällen och klockan 21 gav Jens upp. Nu är det bara jag och Totti kvar uppe. Rätt mysigt ändå.

***

När jag började skriva det här inlägget framfördes The ketchup song på bästa sändningstid. Hur gammal är den låten? 10 år? På den tiden dansade jag gladeligen till den låten på hemmafest innan diverse klubbande på olika dansgolv halva eller hela natten. Åkte gärna ut till stallet direkt efteråt och morgonfodrade. Tänk vad man kan förändras. 

Från dagens promenad. Jens tyckte jag såg ut som Marge i Simpsons. Hade håret i en knut på huvudet. Så snygg.

  

One thought on “”Uppesittarkväll”

Kommentera

