Sun is shining – nästan jämt

I förrgår hopade sig mörka moln under eftermiddagen på himlen och strax innan middagen satte det igång att spöregna. Sånt där tropiskt spöregn som står som en varm vägg ute. Alva som alltså älskar allt vatten ville ut och känna, så vi släppte ut henne på terrassen medan vi stod kvar under tak. Senare gick vi under paraplyer och åska till en restaurang i närheten av vårt hotell och vi åt INTE thaimat. Jag åt grilltallrik med klyftpotatis och bea. Och så drack jag dyrt, importerat rödvin till. Innan maten drack jag en Cosmopolitan. Alva var helnöjd och fick block och kritor att roa sig med. Vi åt till och med efterrätt i lugn och ro! Någon chokladgrej med vaniljglass. Alva fick en banan och var helnöjd. Hon får smaka på allt hon vill men vi kommer inte erbjuda socker i onödan.

Idag var jag uppe redan halv sju och gick en snabb promenad på stranden. Sen körde jag ett antal styrkeövningar. Vi hann tom äta frukost så tidigt att det var superlugnt i restaurangen. Skönt. Synd jag inte är morgonpigg på riktigt för det är jag inte!

Alva har sovit sen ett par timmar och jag ligger faktiskt bredvid. Ska gå ut och testa att simma, på riktigt simma och se vad mitt bäcken tycker om det!

  

Kommentera

