Kära dagbok, typ

Vaknade imorse och kände mig så himla…utvilad! Alltså jag får väl sova rätt mycket, särskilt på helgerna, men ändå. Jag vaknade liksom så redo. Och klockan var inte ens åtta! Alva vaknade lite senare.

Vi åt jättegod frukost och sen gick vi ut i snön en stund. Eller Alva satt faktiskt i åkpåsen i vagnen och jag och Jens promenerade. Alva tycker det är lite för kallt för att vara ute och leka nu och det kan jag köpa. Sista biten fick jag gå själv och då svängde jag in på vår fina golfbana som ligger i kuperad terräng med skogsstigar. Det är så himla fint där och jag är glad att jag kan gå ”så långt” som till den igen. Har harvat på hos osteopaten, fått kortison i två omgångar i mina ledband av ortopeden (vidrigt) och harvar på med sjukgymnastiken. Kanske faktiskt blir bra nån jäkla gång!

Sen väntade i alla fall en heltimmas massage på gymmet i Ekerö C. Katarina som jag gick till var superduktig! Jag har ju mycket problem med värk i mina axlar (också…) så det var en väldigt välgörande timma. Efteråt hade jag tänkt svänga in på Kapp Ahls barnavdelning för att köpa ett bar byxor med koalabjörnar på åt Alva men det var ju stängt såklart. Hej landet.

Istället åkte jag hem och duschade jättevarmt och länge. Älskar kontrasten mot att titta ut på snön och kylan genom fönstret samtidigt. Sen preppade jag lite för Thailand, tvättade och förbeställde lite taxfree. På onsdag åker vi! Jag är ledig fram till dess och kan verkligen rekommendera det upplägget, att inte jobba fram till avfärd. Har fruktansvärd resfeber. Tänker på allt som kan hända och allt Alva kan råka ut för. Funderar såklart på flygresan men även maten, värmen, solen, kloret, saltet, sjukdomar, virus, trafiken och så himla mycket mer. Planerar i detalj var i bussen vi ska sitta, var det är säkrast och ni vill inte se mängden barnmat jag packat med om Alva skulle bli sjuk och vi bara vill ge ”steril svensk föda”. Men, förutom de sakerna ska de bli fantastiskt med SOL och VÄRME! Inte behöva klä på barnet 18 lager för att gå till bilen typ – under vilda protester.

Ikväll lagade Jens älgfärsbiffar med tomatsås och jag hade kunnat äta hela älgen typ. Blev liksom sjukt trött och hungrig av massagen. Brukar man verkligen bli hungrig? Som att jag kört ett supertungt gympass (I wish). Ska därför tillbringa kvällen i soffan med te och choklad! Så mörbultad. 

Nedan, frukostbarnet.

  

2 thoughts on “Kära dagbok, typ

  1. Jag trodde jag skulle dö av resfeber innan. Började dessutom nytt jobb tre dagar innan och var i Oslo tills dagen innan vi åkte. Men! Allt gick så jävla bra. När ni väl är där så bara löser sig det mesta. Och flyget är bara att bita ihop och räkna ner timmarna. Ni kommer få en fantastisk resa!

    1. Åh herregud!!

      I morse förberedde jag ett medicinkit, det som brukade bestå av lite Ipren om man skulle bli sjuk. Nu är det ”några fler” saker med. Även första hjälpen kit vid trafikolycka och telnr till thailändsk ambulans. Men Jens kom och drog gränsen när jag stod och velade med en reflexväst. Hade aldrig kunnat aaana att jag skulle bli denna sortens förälder.

      Tack för pepp!

Kommentera

