Ge aldrig upp hoppet

Jag jobbar hemma idag. Just nu har jag lunchpaus i soffan med Totti. Vår katt. Jag har inte tagit allergitabletter på tre dygn nu och märker inte av honom alls! Är så jävla glad.

För den oinvigde så har jag haft katt i hela mitt liv. Älskar djur. (Har haft häst och marsvin också). När jag var gravid blev jag allergisk mot katt. Vi hade en superpälsig misse hos oss just då och det tror jag utlöste det. (Immunförsvaret är sänkt när man är gravid). Läste på om rexraserna som ska vara allergivänliga och i somras flyttade Totti sex år hem till oss. Vissa åtgärder har vi dock vidtagit.

Jag tar (tog!) allergimedicin en gång per dag. Noll biverkningar för övrigt. 

Totti får ej vara i sovrummet.

Totti har en egen bädd i soffan (men är iofs i ca hela soffan).

Vi har en luftrenare (den har aldrig reagerat på Totti men blir galen om tv, padda och mobil är igång samtidigt, hu för elektronik ur giftsynpunkt!)

Vi torkar Totti med Petal Cleanse en gång varannan vecka.

Jag gör ej rent lådan.

Vi hade sen innan centraldammsugare så skräpet sprutas inte ut inomhus som på en vanlig dammsugare (om den inte har hepafilter).

Och då har det gått bra att ha katt. Och nu behöver jag alltså inte ens medicin verkar det som. Tack kroppen. Heja immunförsvaret! Vilka stjärnor vi är. Nu växer mitt barn upp med djur!

Vet inte vad som hände med ordningen men nedan grannens hästar från när vi var ute i söndags och så jag, Alva och Totti. Världens kelgrisigaste och sociala katt. Så fin!

   
   

Kommentera

