Unnar mig och gottar mig

På Trettondagsafton var jag med min kusin (hon som alltså även är en av mina bästa vänner) på Grand och intog vår årliga januaritradition afternoon tea. Försvinnande gott!

Just nu ligger jag i en hotellsäng på Skeppsholmen hotell. De har croissanter här, det är det bästa med hela stället. Jag är här med min avdelning på jobbet på konferens. Vi har haft en grymt bra och inspirerande dag. Hotellet är väldigt fint och mysigt på samma gång. Givetvis fantastisk utsikt. Som vanligt när jag bor på hotell är badrummet lite märkligt. Det ligger liksom en stor sten i handfatet? När designen får bestämma… Sängen är inte speciellt skön tyvärr. Mitt bäcken protesterar efter en lång dag. Och som vanligt är det ett jäkligt varmt täcke! Varför har hotell så tjocka täcken jämt, jämt, jämt? Det låter alltid så härligt och skönt att sova på hotell men sen längtar jag ändå hem efter min familj. Och min säng. Den här sängen alltså, fy fan.

Men. Jag ska inte klaga. På Färingsö var det -17 i morse. Burr. Men det är vackert och nästan exotiskt. Och vi har golvvärme i hela huset och det är så LYXIGT. Var så inställd jämt på att frysa i hus men nej. Nytt och välisolerat och golvvärme. Jag går barfota hemma. Känner mig rikast i världen.

Är rädd för att de som inte har något hem ska frysa ihjäl i natt. Tror många hotell har tomma rum. Bjud in människor! Det är ju något jättefel när jag ligger här och dom där.

  

Kommentera

