Idag har vi målat hela dagen

Idag har vi målat om vårt sovrum. Det var vitt innan och nu är det ljusgråttblåttnånting. Färgen heter Sparkling Paris men för den som googlar kan jag tala om att den inte ser ut som på bild i verkligheten – alls. Mycket mer blå. Det blev fint men ”inte riktigt” som vi tänkt. En vettig person testar ju först men vi var mer äh nu kör vi när vi köpte färg dagen innan nyårsafton. Vi är doers både jag och Jens.

Helst skulle jag vilja byta ut vår sänggavel också till en som jag sett hos Norrgavel. Den kostar 12 000 och Jens är inte riktigt med på det tåget. Förståeligt. Men nu har vi målat om och jag har ju en idé om slutresultatet också.

Mina föräldrar har varit här och barnvaktat hela dagen. Tur det för annars hade inte måleriprojektet funkat. Det här med röjande 1,5-åringar och färgburkar är en superdålig kombination. Katten fick de också ta hand om. De är ju också dåliga med färg. Men jag lagade lunch till alla. Sen gjorde mamma fika. Har varit en supermysig dag!

Nu är jag så hemskt mycket jättehungrig, igen. Alva har precis ätit lammfilé från naturbetesdjur och potatisgratäng (med god aptit!). Det var en plåga att se på medan jag väntade på mina och Jens taniga kycklingklubbor i ugnen under tiden. Men vad gör man inte för sitt barn säg, om inte låter henne äta resterna från nyårsafton.

  

2 thoughts on “Idag har vi målat hela dagen

Kommentera

