Tankar energi – äntligen!

Har känt för länge att det bara gått en massa energi ut och kommit för lite energi in. (Det var enklare när man kunde dra ut och springa en mil och få en gratis boost även om livet var trött i övrigt). Idag har vi varit hos min mamma nästan hela dagen. Vi åt både lunch och fika där, packade upp lite mer (hon har ju flyttat) och låtit Alva röja omkring med alla grannarna, halmgrisen (julpynt) och pianot (så vackert spel alltså). Det var så himla härligt att bara hänga. Vara. Fika. Inte göra katastrofutryckning, rodda med mediciner, oroa sig, hjälpa. Bara umgås. Sen åkte Alva och Jens hem i bilen och jag hoppade på Roslagsbanan och åkte in till stan och mötte upp min kompis Maria. Vi drack lemonad och åt försvinnande goda tapas på Bouqerian innan vi gick vidare till en italiensk kvarterskrog och åt pizza och drack vin. Vi bjöd våra grannar på timslånga och detaljerade diskussioner om ägglossningar, graviditeter, förlossningar, döden, föräldrar, äkta och oäkta män, kapsågar, arbetskamrater, ilska, sorg, glädje och avund och tja, det mesta. Ganska tankad med energi efteråt. Är äntligen inte så trött längre heller.

Det har varit min allra bästa dag på jättelänge. Bara sådär. Och så himla fint med jullov och sovmorgon imorn på det!

Tog tyvärr inte en enda bild på hela dagen men Maria dokumenterade mig med min pizza. Tills jag har den bilden använder jag en bild av våra brevlådor. Helt logiskt. Men det har ju snöat och imorn ska jag ut med Alva i pulkan!

DSC_4622

 

 

En reaktion på ”Tankar energi – äntligen!

Kommentera

