Förvaring av leksaker

Tycker förvaring av alla Alvas leksaker och prylar är lite klurigt. Tycker inte det ser så kul ut att hiva ner allt i en massa plastbackar typ och har en dessutom allt i samma låda blir det svårt att hitta saker och välja. Men nu tycker jag vi har fått till det ganska bra!

Jag köpte två stora korgar från Country Style och i den ena la jag klossar och små lådor, stapelsaker, bollar, bultbräda etc. I den andra la jag allt duplo. Korgarna är breda men grunda och det gör det lätt att hitta. 

Mjukdjur och lite större leksaker har vi i en vit trälåda med lock som är mjukstängande och med glipa mellan lock och låda så att små barnfingrar inte klämmer sig. Minns bara inte var vi köpte den, kanske Ellos.

Alvas böcker förvarar vi i tyglådor från Sprout som jag älskar! Det finns korgar med och utan handtag och med fina och roliga djurmotiv. Vi har en korg med böcker i hennes rum och en korg med böcker bland hennes andra leksaker i vardagsrummet. Tycker det blir en bra mix av vuxen inredning (om en är intresserad av det) och barnstil.

Ps – Det här inlägget är inte sponsrat av någon. Jag har bara råkat köpa lite förvaringsgrejer som jag blev nöjd med.

  
  
  
  
  
  

Kommentera

