Min lilla långskånk

Var på BVC här om dagen och tog MPR-sprutan eftersom vi ska till Thailand innan det egentligen är dags. Passade på att mäta och väga. Alva 15,5 månad är 85 cm och snart utanför BVC:s kurvor. Hoho. Undrar hur lång hon blir som vuxen? Kanske längre än mig? Jag är 177 och Jens 197. Hennes vikt har planat ut och ligger och skramlar på 10 kg men med tanke på hur hennes fader ser ut är väl ingen förvånad.
Åh vad jag borde blogga mer! Att under hösten har Alva lärt sig springa och bygga torn, äta all mat själv med sked och utan problem dricka vatten ur vanligt glas själv. Hon förstår massor av enkla instruktioner, hämtar både sina egna skor och våra egna på eget initiativ när vi ska gå ut och vill gärna hjälpa till med det mesta, leker med Totti, säger mamma, pappa, banan, nej, där, titta. Hon hjälper till att plocka ut ur både diskmaskinen och tvättmaskinen och lägger de allra enklaste pusslen. Hon älskar böcker. Älskar. Hon tycker även om att måla och att klappa djur. Ute är hon helst i sandlådan eller ser på grannens hund. Hon gör alla rörelser till Imse vimse och kan dansa och stampa med fötterna till Dansa min lilla nalle. Hon klättrar på det mesta och är så sjukt bestämd och viljestark. Den mesta maten är god. Just nu äter hon gärna gröt, morot, ärtor, pasta, smoothie, ris, avokado, köttbullar, kikärtor, persilja, köttfärssås, äpple, päron, apelsin och banan. Vi har fortsatt att ”simma” på söndagar och hon är faktiskt en stjärna i vattnet. Hon älskar att hoppa i själv och dyka (vi tar emot) och ta sig fram själv med diverse flytdon. Hennes förskola är så himla fin och vi trivs bra allihop.

Älskar mitt stora, lilla barn så det är inte klokt. Hon är livet. 

  
  
  
  
  
  
  
  

2 thoughts on “Min lilla långskånk

  1. Kul att du är tillbaka på bloggen! Jag har saknat dina inlägg. Jag började följa din blogg när jag var gravid och googlade på förlossningsberättelser. Nu är min lilla stora kille nyss fyllda ett år och det är kul att se vad Alva gör som ligger steget före i ålder.

Kommentera

