Vet inte hur jag ska hinna blogga

Exempel på en dag (min onsdag).

07.00 Klockan ringer

Äter frukost, klär på mig, gör någon slags lägsta nivå styling. Plockar upp Alva som gillar sovmorgon.

08:00 Har telefonmöte.

Plockar iordning hemma. Säger hej till Alva och Jens som åker till dagis när klockan närmar sig 09.

10:00 Har telefonmöte.

11:00 Åker in till jobbet. Äter lunch på tunnelbanan. Glam.

13:00 Har möte

15:00 Har möte

16:00 Åker till min osteopat på andra sidan stan och får ultraljud.

17:45 Åker hem

18:45 Kliver in hemma, får middag serverad och leker med världsbästa Alva.

20.00 Jens lägger Alva och jag ser Bonde söker fru.

21:00 Jag och Jens ser Modus och äter kanelbullar.

22:00 Packar för tvådagarskonferens.

23.00 Släcker lampan.

Spännande va!
En ännu mer typisk dag kliver jag upp 06 och är på jobbet senast 08. Jobbar supereffektivt och har x antal möten. Vid 12 drar jag hem och jobbar. Käkar lunch hemma med Jens och sätter mig sen vid datorn och skriver. Alva sover ute i vagnen. Två dagar i veckan går hon på föris. När hon vaknar tar pauser och leker med Alva och fikar mellis. Jobbar lite till, kör lite rehab. Vi lagar mat. Alva badar. Vi hänger i soffan och pratar om oss, Alva, livet, världen och Färingsö. Sen ligger jag och läser och sen går ögonen i kors. Det känns ändå som att jag både hinner jobba mycket och vara med Alva mycket.

Vi har planterat en häck ute som var sånt sjukt jävla jobb med men nu är det klart. Underbart. Och vi har grävt ut för en rabatt och planterat hallon. Vi har städat vår gäststuga och jag har hängt på Riche. Vi har träffat nya bebisar som kommit till världen och så rullar det på. Alva har varit sjuk men nu är hon frisk. Det känns som att solen strålat varenda dag i oktober. 

Mitt bäcken blir inte bättre, mamma är sjuk och Alva tjuter rakt ut av glädje när hon ser mig. När jag jobbar rusar tiden fram och hjärnan går på högvarv. Med Alva på Färingsö är bara sandlådan och Duplot det som existerar. Det har varit en höst och ett liv fyllt av kontraster. Och väldigt lite tid ibland på ett bra sätt och ibland dåligt.

På bussen till jobbet jobbar jag nästan alltid. Men nu skrev jag det här.

Här sitter vi ute och fikar banan. Det var fredag och jag flexade ut tidigt. Älskar flex. Älskar även att en kan gå upp i skogen direkt bakom vårt hus.

  

En reaktion på ”Vet inte hur jag ska hinna blogga

  1. Detta underbara livspussel. Saknar ditt bloggande, men förstår att det är svårt hinna med. Vi pusslar också med långa restider, få ihop familjelivet och förskola. Dock jobbar jag inte på min timmes resa till jobbet, det är min egentid och spenderas på böcker. Får att få ihop allt så jobbar jag hemifrån några dagar i veckan. Visst bytte du jobb, vad bra att du så snabbt kan jobba hemifrån och flexa.

Kommentera

