Skulle kunna tro att Alva redan börjat förskola…

Först var Alva förkyld i ett par dagar eller om det var tre. Hon smittade Jens som blev risig igår och idag blev jag sjuk. Tajming! Hann jobba en ynka vecka på nya jobbet. Alva sover bara väldigt mycket när hon blir sjuk. Har i alla fall varit så hittills, detta är förkylning nummer två och jag tror inte hon har haft feber än så det kan såklart bli värre än detta sen. Jens blir lite hängig en dag men troopar alltid på nästan som vanligt. Jag? Jag blir alltid totalt golvad. Känner mig som jordens vekaste människa jämfört med Jens. I alla sammanhang.

Innan jag däckade var vi i alla fall uppe i skogen. Älskar att vi kan gå direkt till skogen från vår tomt (och ändå bara 45 min till jobbet!). Älskar. Vi hade med varm choklad och mackor och inspekterade kottar, grenar, mossa och träd. Mycket ”titta där!”. Älskar hur det doftar i skogen när det har regnat mycket. Vi träffade även två hundar (och deras ägare). Det är första gången vi träffat på några andra när vi varit ute bland kottarna. Lite jobbigt att måsta heja tyckte jag (inte därför jag går ut i skogen liksom) men Alva blev eld och lågor över hundarna. ”Titta titta tittaaaaa!!” Så ja, hon skolas in i friluftslivets varande och introduceras till så många djur vi kan. I skogen har vi förut träffat rådjur, älg, hare, räv och vildsvin. När hon blir stor kommer hon antingen älska eller hata att vara ute i naturen.

När vi kom in lagade vi mat och sen blev jag sjuk och nu kommer det hända exakt noll resten av helgen.

DSC_7132

DSC_7163

DSC_7165

Kommentera

