Tur att jag har en tjej…

… för det blev ganska mycket rosa från Polarn och Pyret under morgonens ”25 % rabatt på ett helt köp”. Jag hade ställt klockan för att vara uppe och handla i god tid och sparat min varukorg redan igår kväll. Men i morse var den ändå tom och sidan var, som vanligt vid deras erbjudanden, överhopad med trafik. Skojade angående rosa (såklart) men jag var ute efter ullplagg och hade valt ganska mycket grått – som passar till allt – men trots att jag lagt dem i varukorgen blev jag av med dem därifrån vartefter tiden gick. Sjukt dåligt ju, att det inte går att reservera plagg och bli straffad för att en handlar länge? I alla fall kom jag ut med ullfrottéplagg, ullmössa, ullstrumpor och en vindfleece. Lite mörkblått men mest rosa. Blev snuvad på fler strumpor och en polokrage i ull.

Vindfleecen satt hårt åt. Vi plastbantar ju. Och att skölja ut plast i vattnet känns ju sådär. Dessutom är ju ull överlägset ur värmesynpunkt också, smutsavstötande etc. Helst hade jag velat köpa allt och en yttertröja från Nöstebarn men i jämförelse är PoP billigt!

Förra vinterns ullbebis nedan.

IMG_2142

4 thoughts on “Tur att jag har en tjej…

  1. Jag kämpade också med PoPs hemsida imorse. Vindfleece, vinterkängor och vinterhandskar blev det. Sen vågade jag inte shoppa mer eftersom sidan var så seg och saker sålde slut. Jag ”blev tvungen” att köpa eko-kängorna eftersom de vanliga tog slut och det fick bli en turkos vindfleece istället för röd som jag hade valt först. Hade också behövt köpa fleecebyxor, skalvantar och ullstrumpor men det får bli en annan gång.

  2. Ja nu har en ju lärt sig hetsen! Typ fylla kundkorgen vid 06 och sen hålla den vid liv till 08 då en klickar på köp. Hjälp. Jag satte igång 08.13 idag utifrån noggrann lista. 9.45 fanns plötsligt min sista grej så det beställde jag separat. Försöker köpa begagnat också men om kläderna ska vara ok drar PoP-priserna iväg så pass att det knappt är värt att inte köpa nytt (förutom för miljön såklart). Men hittat skitbilligt från t ex Villervalla och Geggamoja och gjort riktiga fynd, tips!:) Även haffat en del sommarkläder som ensam budare:)

    1. Tips: om man loggar in innan man lägger sakerna i varukorgen ligger de kvar över natten åtminstone 🙂 Men 8.03 var ju ändå flera av sakerna slut. Såg en kommentar på Instagram att någon kunnat handlat redan 07.30 med rabatt, det var fult! Nåja, jag fick tag på de stora grejerna så jag är ändå nöjd. Eko-kängorna var dyrare än de jag tänkt köpa men de var också snyggare (och eko!) så det får motivera. Jag orkar inte med Tradera nu med de större storlekarna, jobbigt att sålla ut guldkornen bland allt ointressant och sen bevaka budgivningar som ofta drar iväg. Då är jag hellre aktiv och köper på rea i fel säsong. Vi köpte vinteroverall i maj och bl.a. ullunderställ, fuskpolo, mössa och två regnställ på sommarrean.

      1. Det var exakt det jag gjorde! Fick tom ett mejl om att de sparat varukorgen vilket alltså inte stämde. Håller med om att Tradera tar tid. Jag kör race lite då och då. Vi har nästan bara köpt nytt och jag tycker eg det är dumt, inte minst av miljöskäl. Vågade inte köpa vinteroverall redan i somras hehe..

Kommentera

