Att vilja rida

Jag var i stallet ikväll. Det var en sån där perfekt solig och vindstilla kväll och hästarna betade ute i hagen. Jag och en kompis jag inte träffat på evigheter satt mot stallväggen och fikade. Efter en stund kom en annan tjej ut ur stallet och frågade om de skulle sticka ut och rida. Hon frågade om kanske jag ville skritta ut hennes häst så kunde jag och min kompis prata lite mer.

Hela jag skrek ja. JA JA JA!!!

Jag svarade nej. Sa att jag hade fel kläder. Att jag måste hem. Orkade inte förklara hur det var.

Stallet (stallen herregud!) ligger så nära där jag bor och är ändå så långt bort. Skulle vilja försöka rida snart. Skritta lite i skogen bara.

  

2 reaktioner på ”Att vilja rida

  1. Hej! Hittade din blogg och det känns som om vi har EXAKT samma problem med onda fogar som började spöka 6 mån efter förlossningen. Ska till Thomas nästa vecka, men blev sååå nyfiken om vem du mött som knäckt koden. Vill du tala om?
    Kram

Kommentera

