Idag har vi badat

  
Alva älskar att bada. Älskar. Spelar ingen roll att det är typ 18 grader i vattnet. Jag dök i och tog två simtag, sen var jag nöjd. Alva kavade runt i sjön en hel evighet tills vi kände oss tvingade att ta upp henne på land så hon fick värma sig. Hon var inte så nöjd med det beslutet.

Sen drack jag en hel del cola zero med lime i skuggan. Dricker aldrig läsk, tycker det är rätt äckligt, men har plötsligt totalt snöat in på cola. Sjukt gott en varm sommardag tycker jag nu.

Nu är Jens och handlar till Alvas kalas på söndag och jag har precis räfsat gräs i två timmar. Det syntes absolut ingen skillnad så jag gav upp och gick in och la mig på soffan med katten. Bra träning var det i alla fall. Inväntar att Alva ska vakna ute i vagnen och mitt pass som mänsklig gåvagn ska börja.

Kommentera

